Паркування у дворах: що є порушенням та яка альтернатива для житомирських автомобілістів

Ввечері, коли власники автівок повертаються з роботи, двори перетворюються на суцільні парковки. Їх не передбачили під час будівництва радянських будинків, адже тоді власний автомобіль був для сім’ї розкішшю. У новобудовах, як правило, такі паркінги передбачені.

Масове паркування у дворах не заборонено законом, однак за порушення благоустрою автомобілісти можуть отримати протокол від поліції або муніципальної інспекції. Йдеться про паркування на газоні або самовільне встановлення паркувального бар’єра.

Де залишати автомобіль це відповідальність власника, натомість у міській раді пропонують альтернативу: шукати паркомайданчик поблизу, або за згодою інших мешканців будинку облаштувати спеціальну зону у дворі.

«Якщо людина хоче проживати у центрі міста і хоче власний автомобіль і в пішій доступності до ринку, це його особисті питання, де буде він автомобіль ставити, це не завдання міської ради. Є у нас гаражні кооперативи, нічні парковки, заливати асфальтом всі прибудинкові території, тому що багато хочуть паркуватися це не можливо, навпаки – потрібно зменшувати кількість цих стоянок. Для цього потрібно організовувати паркувальні загальні простори – це підземні паркінги, нічні й так далі. Цим питання ми паралельно займаємося. Зараз ми визначили у першу чергу паркувальні зони, де можна паркуватися вдень, далі дивимося, де у нас ще залишились вільні ділянки комунальної власності та де можна організувати нічні платні стоянки, щоб і поповнювати бюджет і надати мешканцям змогу або власника транспорту безпечно залишити на ніч і не навантажувати прибудинкові території, з яких не можна виїхати», – розповідає начальник управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради Костянтин Підпокровний.

Поки що у Житомирі налічується 22 комунальних майданчики для паркування, однак є ще й приватні парковки.

Як пояснює начальник управління транспорту і зв’язку Костянтин Підпокровний, ОСББ самостійно вирішують, як облаштовувати простір у дворі, наприклад, обирати: побудувати дитячий майданчик, сквер чи парковку або розділити територію на зони.

«Питання ми врегулювали наступним чином. Було прийнято відповідне рішення на комісії. Всі питання, які надходять з приводу цього до міської ради, повинні впорядковуватись наступним чином. Перше – це протокол загальних зборів мешканців будинку, на якому вони визначаються, що вони саме хочуть. Не один, не два, не десять, не активні п’ять чоловік з власним автотранспортом, а дійсно повноцінний протокол загальних зборів мешканців, де більшість – 51% має погодитись на те, що буде облаштована така парковка, така зона, дитячий майданчик або інша інфраструктура кварталу. Інший крок, якщо це серйозна реорганізація простору: розширення проїжджої частини або асфальтування певної території під паркування автомобілів, розробляється проєкт порушення благоустрою і береться відповідна заява на інспекцію з доброустрою і карточка про порушення благоустрою», – пояснює начальник управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради Костянтин Підпокровний.

Як анонсував міський голова, у Житомирі мають збільшити кількість парковок та зробити їх платними, а на вулицях мають з’явитися інспектори з паркування. Сьогодні, 29 квітня, під час засідання виконавчого комітету перерозподілили кошти на утримання підрозділу з паркування.

«1 млн 788 тис. спрямовується на утримання підрозділу з паркування у складі управління муніципальної інспекції за рахунок видатків управління транспорту», – повідомила директорка департамент бюджету та фінансів Житомирської міськради Діна Прохорчук.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.